Šodienas redaktors:
Madara Stankeviča

Liec aiz auss: 10 lietas, ko nevajadzētu darīt pārtikas veikalā

Foto: Depositphotos

Nav iespējama mūsu ikdiena bez iepirkšanās. Nereti šis pasākums sagādā virkni galvassāpju. Veikalu darbinieki atklāj, ko nevajadzētu darīt, lai ieprikšanās process ērts tev pašam, netraucē darbiniekiem un citiem veikala apmeklētājiem.

Noliec tur, kur paņēmi

Paķēri kādu produktu un pēc brīža saprati, ka tev to tomēr nevajag? Labi – aiznes un noliec vietā. Produkta ielikšana jebkurā citā plauktā, kas tam nav paredzēta, kaitina ne tikai darbiniekus, bet apgrūtina arī citus pircējus.

Viens fakts, ka tas rada nekārtības sajūtu, bet ir īpašie gadījumi, kad saldētos produktus novieto, piemēram, pie šokolādes. Sabojāts produkts, iespējams pat vairāki un radīti zaudējumi.

Ar ratiņiem kā ar automašīnu – noteikumi

Neaizmirsti, ka tu veikalā neesi viens – tev garām vēlas paiet gan darbinieki, gan citi pircēji, iespējams, arī ar ratiņiem. Atstāt ratiņus ejas vidū un pašam kur aiziet ir gana nekaunīgi.

Laist “pie stūres” bērnu arī nav prātīgi. Ratiņus tomēr jāprot kontrolēt un ne tev, ne veikalam nebūs prieks par ratiņiem, kas ietriekušies kādā plauktā un sabojājuši preci, radījuši nekārtību.

Lielie pirkumi pēdējā brīdī

Tieši tāpat kā nav pieņemts ieskriet restorānā 5 minūtes pirms tā slēgšanas, šādu principu vajadzētu ievērot arī veikalos. Nepārdomātus pirkumus vari veikt tu un arī veikala darbinieki par to nekad nebūs priecīgi. Tu taču spēj iztēloties arī sevi viņu vietā, vai ne?

Nečamdi, nespaidi, neaiztiec, ja vien tas nav absolūti nepieciešami

Protams – ikviens vēlas iegādāties pašu labāko preci, gatavāko augli, sulīgāko tomātu, bet to ņemšana rokās un spēcīga spiešana tajos ar pirkstiem noteikti nav labākais risinājums. Vai tu pats pirktu mango, kurā redzami dziļi, jau tumši pirkstu nospiedumi? Noteikti, nē! Tātad pārtika tiks izmesta, neviens augli nebaudīs un veikals cietīs zaudējumus.

Un atceries, vienmēr mazgā augļus un dārzeņus, jo tie ir transportēti, izkrauti un tiem vēl pieskārušies daudzi citi veikala apmeklētāji.

Neatstāj nekārtību

Izkrita no rokām piena paka vai tomātu mērces burka? Kam negadās! Tomēr, lai arī cik neveikla nebūtu situācija, paziņo par personālam. Vairumā gadījumu tev pat par saplēsto iepakojumu neliks samaksāt, tomēr personāls būs pateicīgs, ka aiz sevis neatstāj nekārtību. Arī tad, ja problēma nenotika tevis dēļ – pašam taču gribas iepirkties sakārtotā un tīrā vidē.

Bērni tiem paredzētajā vietā

Iepirkumu ratiņos ir speciāla vieta, kas paredzēta bērna sēdēšanai. Ja bērnam tur nepatīk vai ir tik liels, ka vairs nepietiek vietas, nav laba doma viņu iecelt ratu galvenajā nodalījumā. Tas ir ne viens nehigiēniski, jo rati pēc katra pircēja netiek tīrīti, bet arī bīstami. Rati var gana brīvi apgāzties, ja bērns pārāk sasvērsies uz vienu pusi brīdī, kad nepieskatīsi tos.

Samaksā – lieto

Daudziem varētu šķist, kas tad tur tāds, atvērt čipsu paku un ēst jau veikalā, jo tu taču pēc tam samaksāsi, tomēr darbiniekiem tā šķiet kā briesmīga etiķetes pārkāpšana.

Ar ratiņiem tāpat kā automašīnu – novieto tam paredzētā vietā

Ratiņu aizstumšana uz to paredzēto vietu neaizņemt daudz laika, toties to atstāšana kur pagadās sagādā virkni diskomforta.

“Lūdzu, atnesiet svaigāku preci ”

Nē, nē, šādi jautājumi ir nevietā. Veikali darbojas pēc noteikta grafika un produktus izvieto ar noteikties termiņiem un tos nepārkāpj, lai neveidotos lieli apjomi ar produktiem, kuru termiņš ir beidzies un tie jānoraksta, radot zaudējumus.

Atnāc rīt, iespējams, plauktos būs izkārtota prece ar jau citu derīguma termiņu.

Nevaino kasieri

Ja neesi paspējis izmantot atlaižu kuponus vai prece, kurai piešķirta liela atlaide ir beigusies un tu neesi paspējis to iegādāties nav pārdevēja vaina. Laika plānošana varētu palīdzēt.

Lasi vēl:

Avots: Insider

Receptes.lv iesaka
TVNET jaunākie raksti