Michelin zvaigžņu īpašnieks, pasaulē slavenais pavārs Hestons Blūmentāls ir ļoti kategorisks pret ēdienu fotografēšanu restorānā. Viņš skaidrojis iemeslus kāpēc.
Hestons Blūmentāls kritizē tos, kas restorānos fotografē ēdienu. Kāpēc? (3)
Hestons Blūmentāls gana asi kritizē personas, kas restorānā saņem maltīti un uzreiz ķer pēc telefona, lai iemūžinātu un izvietotu sociālajos tīklos. Viņa virtuvē šī problēma ir pārrunāta vairākkārt un ir nonākts pie secinājuma, ka šis ieradums attālina no realitātes un mirkļa izbaudīšanas.
"Ja es redzu kaut ko skaistu, piemēram, saulrietu, cenšos atrasties tajā mirklī un izbaudīt, tikai pēc tam nofotografēt," stāsta pavārs.
Lai arī šāda rīcība pavāru sadusmo, aizrādīt klientam nevēlas, jo tas var radīt negatīvas emocijas un sarūgtinātus klientus nevēlas neviens.
Pavārs atklāj kādu gadījumu Austrālijā, kad klientam tomēr aizrādīts, jo ēdiens atkārtoti fotografēts, izmantojot zibspuldzi, kas žilbinājusi arī blakus esošos galdiņus. Tieši citu klientu diskomforta dēļ tomēr nolemts aizrādīt.
Hestons Blūmentāls piebilst: "Sociālie tīkli ir kļuvuši par tik lielu daļu no cilvēku ikdienas, ka teju kļuvuši svarīgāki par smaržas un garšas izjušanu."
ASV zinātnieki 2014.gada pētījumā pierādījuši, ka pārmērīga attēla ekspozīcja var negatīvi ietekmēt apetīti un ēdiena baudīšanu. Brīdī, kad tiek uzņemti foto, ēdiens jau tiek pietiekoši ilgi uzlūkots, nereti, meklējot labāku kadru, tas prasa pat ļoti daudz laika. Šajā brīdī cilvēks emocionāli jau nogurst no šī ēdiena pat nesākot to baudīt.
Lasi vēl:
Avots: Insider