Lieldienas – pavasara svētki, kurus gaida kā liels, tā mazs. Tas ir laiks, kad doties dabā, krāsot olas, satikt mīļos, gardi pamieloties un vienkārši būt kopā.
Aptaujas dati ⟩ Cik olu ēdīsim un cik tērēsim svētku mielastam?
Kā liecina “Maxima Latvija” veiktās aptaujas* dati, vairākums jeb 90 % respondentu šogad svinēs ģimenes un draugu lokā un
mielastam tērēs vidēji 40-50 eiro.
Aptaujas rezultāti uzrādīja, ka šogad
respondenti ir apņēmušies ēst vairāk olu, notiesājot pat 5-6.
Lieldienas ir olu uzvaras gājiens; aptaujas dati parāda, ka respondenti svētku mielastu nevar iedomāties bez olām (97 %), svaigiem augļiem un dārzeņiem (61 %), maizes un konditorejas izstrādājumiem (60 %), kā arī šokolādes un citiem saldumiem (34 %). Tāpat kā iepriekšējos gados, respondenti labprāt izvēlas šos produktus iepirkt klātienē lielveikalā (93 %), nevis internetveikalā (3 %).
Atšķirībā no iepriekšējiem gadiem vairums iedzīvotāju svētku galdam paredzēto ēdienu gatavos pilnībā paši (61%), kas ir uz pusi vairāk nekā citus gadus.
Mazāk respondentu sekos aktuālajām garšu un uztura tendencēm (86 %), bet svētku galdu klās pēc savas gaumes un vēlmēm. Daļa respondentu seko līdzi veselīgam uzturam un galdā cels desertus ar zemu cukura sastāvu (11%).
Šogad ir palielinājies iedzīvotāju plānotais apēdamo olu skaits, to skaitā 22 % iedzīvotāju plāno notiesāt pat 5-6 olas. Vairums respondentu Lieldienās apēdīs 3-4 olas (47 %), un tās tiks krāsotas sīpolu mizās (90 %), karkades tējā (30 %), ar speciālām krāsām, ko var iegādāties veikalā (27 %), un sarkanajos kāpostos (23 %). Lai gan olu krāsošana ir viena no pieprasītākajām Lieldienu aktivitātēm (94 %), būs arī olu kaujas (57 %), olu slēpšana un meklēšana (40 %) un olu ripināšana (26 %).
Iepērkoties Lieldienu svinībām, iedzīvotāji īpaši pievērš uzmanību produktu izdevīgumam: izvēlas produktus, kuriem ir atlaides un īpašas akcijas (60 %), nozīmīga ir arī cenas un kvalitātes attiecība (57 %) un produktu sastāvs (28 %).
*Aptauja par Lieldienu svinēšanu norisinājās “Maxima Latvija” interneta vietnē no 15. marta līdz 22. martam. Tajā piedalījās 804 respondenti.