Eksperiments: cik bieži iepērkamies un cik naudas tērējam?

FOTO: depositphotos.com

Virtuālais produktu tirgus Svaigi.lv veicis Latvijas ģimeņu eksperimentu, lai noskaidrotu patērētāju pārtikas iegādes paradumus nedēļas griezumā. Eksperimentā piedalījās 39 ģimenes, gar ar bērniem, gan bez. Tika aizpildītas 590 anketas.

Kā liecina eksperimenta rezultāti, gandrīz trešdaļa dalībnieku iepirkās lielveikalā. Visticamāk tas skaidrojams ar atrašanās vietas pieejamību, kā arī ar lielāku izvēles iespēju un pieņemamām cenām. Gandrīz 20 % iepirkušies arī piemājas veikalā, bet liela daļa ir gadījumu, kad ir aizmirsts kas vajadzīgs lielveikalā, attiecīgi rodas nepieciešamība iegriezties arī piemājas veikaliņā.

FOTO: Depositphotos.com

Interesanti, ka izvēlēto produktu daudzums lielveikalā un tirgū ir ļoti atšķirīgs, piemēram augļus un ogas daudz labprātāk iegādājamies tirgū, savukārt gaļu vairāk iegādājamies lielveikalos.

FOTO: Depositphotos.com

Savukārt internetā pasūtītie pārtikas produkti tiek iegādāti vienādos daudzumos, bet piemājas veikaliņi kalpo par maizes un bakalejas preču iepirkumu vietām.

FOTO: Depositphotos.com

Ja runājam par iepirkšanās biežumu, tad negribot, bet jāatzīst, ka pēc pārtikas dodamies diezgan bieži, varbūt pat pārāk bieži - vairāk kā 40 % nedēļas laikā iepērkas pat 5 reizes, 16 % katru dienu. Vai esat kādreiz rēķinājuši, cik ilgs laiks kopumā nedēļas laikā tiek pavadīts pie veikala plauktiem un stāvot rindās pie kasēm?

FOTO: Depositphotos.com

Lielākoties ģimenēm, kas piedalījās eksperimentā bija vidēji augsti ienākumi, attiecīgi pārtikas iegādei nedēļā vidēji tika atvēlēti 100 EUR.

FOTO: Depositphotos.com

Apkopojot iegūtos datus, iegūstam interesantus skaitļus par saviem iepirkšanās paradumiem, par kuriem ļoti iespējams iepriekš pat nebijām aizdomājušies. Iespējams tieši šis eksperiments liks Jums aizdomāties par savu paradumu maiņu, lai šajā steidzīgajā laikā ietaupītu daudzas stundas. 

FOTO: Depositphotos.com

Kā rāda Svaigi.lv pircēju profilu informācija, interneta vidē, atšķirībā no tirgus vai lielveikala, kur parasti dodas divi ģimenes pārstāvji, parasti iepērkas sieviete – līdz pat 95% gadījumu. Turklāt izmantojot iespēju, ka produkti tiek piegādāti mājās, nav jāpavada laiks ceļā, jānes smagas somas. Vismaz 50% pircēju izvēlas kurjera pakalpojumus. Mazliet vairāk nekā 30% no respondentiem piekrīt apgalvojumam, ka iepirkšanās internetā ir ērtāka un ātrāka, nekā lielveikalā vai tirgū. 

Uz augšu