Sabiedrības balsojumā noskaidroti labākie aizvadītā gada vegāniskie produkti septiņās kategorijās.
Noskaidroti labākie “Gada augu produkti 2023”
Ar 1414 balsīm noslēgusies programmas “Augi & Draugi” aptauja “Gada augu produkts 2023”, kurā nominētie jaunie augu produkti sacentās par Gada augu produkta titulu. Tā kā pieprasījums pēc augu valsts produktiem ik gadu aug, palielinās arī to piedāvājums. Tas atspoguļojas arī šī gada patērētāju aptaujā, kurā respondenti varēja izvēlēties savus mīļākos produktus jau septiņās kategorijās.
Sabiedrības lielāko atzinību un titulu “Gada augu produkts 2023” ieguvuši:
- Gaļas produktu alternatīva: Lidl Vemondo marinēts tofu (teriyaki, toscana, garam masala)
- Zivs un jūras produktu alternatīva: Atlantika "kaviārs" (melnais, sarkanais)
- Piena produktu alternatīva: Alpro protein dzēriens (karameļu, šokolādes)
- Augu jogurts (deserts): Alpro jogurta alternatīva (ogu, zemeņu)
- Maltīte: Avenei pildītās pankūkas (tofu, bezpiena)
- Uzkoda: Ādažu Čipsu “Sīpolīgais mikss”
- Saldējums: Avenei karameļu-brūkleņu saldējums
Šogad Latvijas mazumtirdzniecībā nonāca vairāk nekā 130 jauni augu produkti, no kuriem žūrija izveidoja 52 produktu izlasi septiņās kategorijās. Publiskā balsošana noritēja tiešsaistē no 30. maija līdz 9. jūnijam, un tika apstiprinātas 1414 balsis. Aptaujā tiek noskaidroti ne tikai populārākie augu pārtikas produkti, bet arī to lietošanas paradumi, sabiedrības vēlmes un viedoklis par augu produktu piedāvājumu, pieejamību un cenām.
“Apsveicam uzņēmumus, kas uzvarējuši “Gada augu produkts 2023” konkursā! Šogad cīņa par pirmajām vietām bija spraiga, līdz pat beigām vairākās kategorijās nebija skaidrs, kurš plūks uzvaras laurus. Tas tikai apliecina, ka gardu augu produktu kļūst arvien vairāk. Aptauja arī atklāja, ka patērētājiem veikalu piedāvājumā visvairāk pietrūkst skābpiena produktu – biezpiena, krējuma un kefīra alternatīvu, gatavo maltīšu un konditorejas izstrādājumu. Šīs ir nišas, kurās Latvijas tirgū ir liels potenciāls,” stāsta “Augi & Draugi” projektu vadītāja Žanete Felsa.
Prieku par dubulto uzvaru pauž Alpro mārketinga vadītāja Baltijā un Ziemeļvalstīs Agnete Līcīte-Lasmane: “Mūsu piedāvājums Latvijas tirgū atbilst ne vien aktuālākajām pasaules tendencēm, bet arī pieprasījumam pēc ilgtspējīgām un veselībai draudzīgām izvēlēm. Mēs, Danone, esam apņēmušies būt soli priekšā tendencēm, lai mūsu inovācijas būtu atbilstošas cilvēku vajadzībām. Uzvara divās kategorijās “Augu un Draugu” rīkotajā konkursā apliecina mūsu produktu augsto kvalitāti.”
Par saņemto novērtējumu – pirmo un trešo vietu kategorijā “Gaļas produktu alternatīva” izsakās Dana Hasana, “Lidl Latvija” korporatīvās komunikācijas vadītāja: “Jau atkārtoti “Lidl” piedāvātie “Vemondo” produkti ir pamanīti, novērtēti un celti galdā. Tas ir pozitīvs signāls, ka mūsu klienti izvēlas un gaida šādus produktus. Tas ir svarīgi arī “Lidl” atbildīgās biznesa stratēģijas kontekstā, ņemot vērā atbildīgu dabas resursu izmantošanu, piegādes ķēdi un citus biznesa aspektus.”