Šodienas redaktors:
Madara Stankeviča

Sākta kampaņa ar mērķi mudināt izvēlēties Latvijā ražotu pārtiku (1)

Kampaņas "Izvēlies savējo!" publicitātes materiāls.
Kampaņas "Izvēlies savējo!" publicitātes materiāls. Foto: Publicitātes foto

Lai mudinātu iedzīvotājus biežāk dot priekšroku Latvijā ražotai pārtikai, sākta kampaņa "Izvēlies savējo!". Biedrība "Apvienība par ilgtspējīgu lauksaimniecību un lauku vidi", kura ir kampaņas autore, uzsver, ka tādā veidā “sildītu” vietējo ekonomiku, kā arī atbalstītu vietējo lauksaimnieku virzību uz videi un klimatam draudzīgu ražošanu.

"Rudens ir laiks, kad noliktavas un apcirkņi pildās ar vietējiem lauku labumiem un produktu izvēle ir ļoti plaša. Varbūt latviešu kautrīgās dabas dēļ mēs nepietiekami uzsveram to, cik patiesi labi un kvalitatīvi ir vietējie produkti," uzsver biedrības vadītājs Valters Zelčs.

Viņš arī norāda, ka pašmāju produkti ir labi ne tikai garšas vai uzturvērtības ziņā – tie izceļas arī ar to, ka ir ražoti ar videi un klimatam draudzīgākām praksēm nekā virknē valstu, no kurām produktus importējam: "Latvijas lauksaimnieki un pārtikas pārstrādātāji ir vairākus soļus priekšā daudzu citu Eiropas Savienības un trešo valstu lauksaimniekiem – mēs produktus protam ražot ilgtspējīgāk. Vērojot lauksaimnieku atsaucību dalībai Zemkopības ministrijas veidotajās ekoshēmās, redzam, ka teju puse no mūsu aramzemes tiek apstrādāta ar klimatu saudzējošām augsnes apstrādes tehnoloģijām, un vēl pusē no aramzemes tiek izmantotas dažādas precīzās tehnoloģijas, kuras ar GPS, satelītdatiem un citiem rīkiem spēj mazināt ražošanas negatīvo ietekmi uz dabu. Izvēloties vietējo produktu, patērētājs reizē arī veicina šo dabai draudzīgo metožu izplatīšanos."

Foto: Publicitātes foto

Pretstatā iepriekšējām vietējo produktu kampaņām biedrība šogad izvēlējusies lauksaimniecībai neraksturīgu vizuālo risinājumu. "Iepriekš allaž vietējos produktus esam reklamējuši, uz plakātiem izvietojot tanti ar govi vai onkuli ar labības maisu. Lai kampaņa sasniegtu jaunāku auditoriju, šogad pieeju esam mainījuši – kampaņas vizuālo tēlu atspoguļo veselīgi un trenēti modeļi. Ceram, ka ar šādu pieeju izdosies radīt asociāciju starp vietējo produktu un spēku, veselību, ilgtspēju." 

Biedrība min, ka kampaņas ietvaros plānots izcelt arī lauksaimniecības nozares ekonomiskos rādītājus un vietējo ražotāju pieredzes stāstus: "Bieži mēs nemaz neaizdomājamies par to, cik lauksaimniecība ir svarīga arī mūsu maciņiem. 2020. gadā ražošanas vērtības izteiksmē lauksaimniecības nozares kopējais pienesums ekonomikai bija vairāk nekā 3,43 miljardi eiro, un šim rādītājam ir tendence pieaugt."

Receptes.lv iesaka
TVNET jaunākie raksti
Uz augšu