Lai arī tendences rāda, ka pārtikas cenas krītas un eksperti prognozē, ka cenu samazinājums turpināsies, tas nav tik straujš. Kā augstās cenas gada laikā ir mainījušas patērētāju pārtikas paradumus, aptaujā skaidro raidījums "900 sekundes".
Aptaujas rezultāti ⟩ Akcijas un preču salīdzināšana dažādos veikalos: kā mainījušies iepirkšanās paradumi?
Absolūtais aptaujāto iedzīvotāju vairākums atzīst, ka savus iepirkšanās paradumus augušo cenu dēļ ir mainījuši.
43% atzīst, ka apzinātāk izvēlas iegādāties akcijas preces. Vēl 42% norāda, ka veic pārtikas produktu salīdzināšanu veikalos, lai atrastu izdevīgāko piedāvājumu.
Gandrīz 30% respondentu norāda, ka atteikušies no neplānotiem pirkumiem, un 23% atturas no dārgiem produktiem, kurus savulaik ir pirkuši.