Esošā situācija pasaulē liek ļoti daudzām mājsaimniecībām pārskatīt savus ikdienas paradumus un tēriņus, ieviešot zināmas izmaiņas, lai ietaupītu. Viena no lietām, ko var mainīt salīdzinoši vienkārši un pamanāmi - iepirkumu paradumi.
Kā mainījies Latvijas iedzīvotāju iepirkumu grozs? (2)
Kā liecina Rimi Latvia novērojumi, jau kopš vasaras vērojamas izteiktas izmaiņas Latvijas iedzīvotāju iepirkšanās paradumos:
cilvēki daudz apdomīgāk piepilda savus pārtikas grozus, dodot priekšroku akcijas precēm un izdevīgākajiem piedāvājumiem.
Vienlaikus sabiedrība nav gatava pavisam atteikties no iemīļotajiem produktiem, toties biežāk izvēlas dažādas iecienīto produktu alternatīvas.
Latvijas pircēji ātri pielāgojas tirgus situācijai - kā rāda apkopotie dati, cilvēki pērk mazāk un mēģina ietaupīt, biežāk izvēlas akcijas preces un iepērkas vairākos veikalos, meklējot izdevīgākos piedāvājumus. Arī aptaujas liecina, ka 88%* Latvijas iedzīvotāju jau jūlijā bija nobažījušies par mājsaimniecību izdevumiem rudenī un ziemā, kas atspoguļojas arī iepirkšanās paradumos.
Joprojām saglabājas pieprasījums pēc svaigās gaļas, taču populārāka kļūst cūkgaļa, kas ir lētāka nekā vistas gaļa, un lielāka interese vērojama arī par gaļu ar kauliņu (šķiņķi ar kaulu, spārniem, stilbiem) un subproduktiem. Salīdzinot šī gada septembra un pagājušā gada septembra rādītājus, vistas gaļas subproduktu (vistu aknu un tādu buljonam noderīgu daļu kā kaklu un muguru) patēriņš audzis par 28%.
*SKDS aptauja "Viedoklis par pārtikas banku "Paēdušai Latvijai" un iespējas nodrošināt pamatvajadzības pēc cenu kāpuma" veikta 2022.gada jūlijā, aptaujājot 1020 Latvijas iedzīvotāju 18-75 gadu vecumā.