Savu ikdienu bez došanās uz veikalu ir grūti iztēloties. Arī tie, kuri lielākos pirkumus veic internetā, laiku pa laikam tomēr kādā veikalā iegriežas. Bet reizēm apkārtējo uzvedības dēļ to gribas darīt vēl retāk. Etiķetes eksperti uzskaitījuši 10 rupjākās lietas, ko cilvēki mēdz darīt pārtikas veikalos.
10 kaitinošas lietas, ko cilvēki dara pārtikas veikalos (6)
Vairumam no mums iepirkšanās lielveikalos ir ierasta nodarbe, taču tas nav attaisnojums rupjai uzvedībai.
ASV medijs "Huffington Post" vērsās pie etiķetes ekspertiem ar jautājumu, kādas rupjības cilvēki visbiežāk pastrādā pārtikas lielveikalos. Eksperti arī sniedza padomus, kā no tām izvairīties.
1. Ātrās kases izmantošana ar pārāk daudzām precēm
Ievērojiet ātrajā kasē noteikto preču skaita ierobežojumu un neiepērcieties tur, ja preču skaits grozā ir lielāks par atļauto. Nevienam nepatīk stāvēt rindā, taču tas nav attaisnojums noteikumu pārkāpšanai.
2. "Satiksmes noteikumu" neievērošana veikala ejās
Veikalos darbojas tie paši noteikumi, kas uz ietves. Netraucējiet citu cilvēku kustību, pēkšņi apstājoties vai mainot virzienu. Turiet acis vaļā!
3. Atvērt preces, bet tās nenopirkt
Izvairieties atvērt iepakojumu, lai to pasmaržotu vai pagaršotu, bet vēlāk noliktu atpakaļ plauktā. Nečamdiet maizi vai augļus tāpat vien! Covid-19 pandēmijas dēļ ir īpaši svarīgi pievērst uzmanību higiēnai sabiedriskās vietās.
4. Necieņa pret citu cilvēku personīgo telpu
Pieklājīgi sabiedrības locekļi ciena citus.
Rinda nekustēsies ātrāk uz priekšu, ja priekšā stāvošo cilvēku bikstīsi ar iepirkumu groziņu!
Attāluma ievērošana arī palīdz samazināt vīrusu slimību izplatīšanos.
5. Preču ņemšana no citu pircēju ratiņiem
Ja kāds nestāv blakus iepirkumu ratiņiem, tas nenozīmē, ka to saturu jūs varat brīvi paņemt. Pat ja tā ir pēdējā piena paka!
6. Kavēties pie kases
Stāvot rindā pie kases, jau laikus meklējiet savu bankas karti vai skaidru naudu, lai norēķināšanās neaizņemtu pārāk daudz laika. Nelieciet pārējiem gaidīt rindā, kamēr jūs skrienat atpakaļ uz veikala plauktiem, lai paķertu olas, kuras aizmirsāt ielikt groziņā.
7. Preču "atgriešana" nejauši izvēlētās vietās
Dažreiz jūs preci ieliekat ratiņos, taču vēlāk saprotat, ka tā jums tomēr nav vajadzīga. Ja jūs atrodaties tālu no īstā plaukta, ļoti vilinoša varētu šķist doma atstāt preci nejaušā vietā. Ja pārdomājat, jums tomēr būtu jānodod prece veikala darbiniekam vai kasierim, it īpaši gadījumos, ja tā ir paņemta no ledusskapja vai saldētavas!
8. Ignorēt apkārt notiekošo
Mēģiniet pievērst uzmanību apkārt esošajiem cilvēkiem un lietām, īpaši, ja iepērkaties kopā ar bērniem. Neļaujiet viņiem skraidīt pa veikalu tā, ka tas traucē citiem pircējiem. Piemēram, ja redzat, ka kāds nevar aizsniegties līdz plauktā esošai precei, tad piedāvājiet savu palīdzīgo roku, ja varat.
9. Pamest iepirkumu ratiņus pa roku galam
Aizvediet ratiņus uz to novietni, neatstājiet tos autostāvvietas vai kasu zonas vidū. Tas traucē pārvietoties kā gājējiem, tā automašīnām.
10. Agresīva uzvedība autostāvvietā
Autostāvvietā var rasties spriedze, jo visi steidzas. Tomēr ir pieklājīgi dot ceļu cilvēkiem, kuri dodas uz veikalu. Pārtikas preču veikaliem parasti ir lielas autostāvvietas, tāpēc, pat ja jums ir vairākas reizes jāriņķo pa to, ir vērts saglabāt mieru. Noteikti ir jāizvairās no auto novietošanas invalīdu stāvvietās, ja jums nav atļaujas.