No veikala atnesta vistas gaļa ož pēc hlora? Kāpēc tā un ko iesākt

FOTO: Pixabay

Kad iegādājamies veikalā jebkuru pārtikas produktu, gaidām, ka tas atbildīs visiem kvalitātes kritērijiem, būs drošs lietošanai un bez bēdu varēs ķerties pie gatavošanas. Bet mēdz būt citādi. Ko darīt, ja svaiga vistas gaļa ož pēc hlora? Skaidro LTV raidījums "Pārtikas revidents".

Kāda raidījuma skatītāja iegādājusies fasētu vistas gaļu un jau otro reizi saskārusies ar to, ka tā ož pēc hlora. Lai arī viņa centusies vistas gaļu mazgāt, tas nav līdzējis, jo smaka nemazinājās.

Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) Dzīvnieku izcelsmes produktu ražošanas uzraudzības daļas vadītāja vietniece Ilze Plīkša skaidro, ka Pārtikas aprites uzraudzības likums nosaka: ja produktam ir neraksturīga smaka, tad šāds produkts nav izplatīšanai derīgs un nebūtu arī vēlams to lietot uzturā.

Ja pircējai ir saglabājies pirkuma čeks, tad PVD pārstāve aicina atgriezties tirdzniecības vietā un minēt, ka iegādātais produkts neatbilst tā organoleptiskajām īpašībām, proti, vistas gaļa neatbilst svaigas gaļas īpašībām. Var prasīt atgriezt naudu vai lūgt vistas gaļu samainīt pret adekvātu produktu.

“Mājputnu kaušanas procesā notiek gaļas atdzesēšana. Eiropas Savienībā ir atļautas trīs dzesēšanas metodes – dzesēšana ar gaisu, dzesēšana ar gaisu un ūdens izsmidzināšanu, un dzesēšana ūdens vannās. Visos šajos gadījumos, kad dzesēšanas procesos tiek izmantots ūdens, tam jāatbilst dzeramā ūdens kvalitātei, kas nozīmē, ka papildu hloru šim ūdenim pievienot nav atļauts. Latvijā lielākie ražotāji izmanto dzesēšanu ar gaisu vai  dzesēšanu ar gaisu un ūdens izsmidzināšanu, tā ka, no kurienes ir hlora smarža mājputnu gaļai, man ir šobrīd grūti komentēt,” tā PVD pārstāve.

Pircēji, kas saskārušies ar līdzīgām situācijām, var vērsties PVD ar sūdzību, un dienesta speciālisti izsekos un pārbaudīs produkta ceļu no ražošanas vietas līdz pat veikala plauktiem.

Uz augšu
Back