Dodoties uz restorānu, noteikti vajadzētu zināt uzvedības normas, ievērot galda etiķeti, būt laipnam. Bet labs teiciens vēsta: kas par daudz, tas par skādi. Ar kādām pieklājības izpausmēm nevajadzētu aizrauties, lai plusi nepārvērstos mīnusos, portālam “Reader’s Digest” atklāj darbinieki.
Kad pieklājības par daudz: 9 situācijas restorānā, kas kaitina personālu (3)
Galdiņa izvēle, nesagaidot viesmīli
Protams, dažviet ir normāli ienākt un ieņemt izvēlēto vietu, tomēr ir restorāni, kuros joprojām viesmīlis tevi aizvedīs pie galdiņa. Jā, tu droši vien vēlies tikai labu, nenoslogot viesmīli, bet šī vietu norādīšana nenotiek bez iemesla. Viesmīļi restorānu ir sadalījuši zonās, lai varētu nodrošināt raitu apkalpošanu.
Tukši šķīvji galdu malās
Šķiet laba ideja, lai viesmīlis pamanītu, ka esi pieveicis savu porciju? Nav! Pirmkārt, garām ejošie tos var aizķert. Otrkārt, ja tev blakus sēž vēl kāds, viņa tukšos traukus paņemt būs vēl neērtāk. Neuztraucies, viesmīļi šo dara katru dienu un uzmanīgi vēro viesus, lai laicīgi varētu atbrīvot galdus no tukšajiem šķīvjiem.
Kalnu veidošana no traukiem
Jā, šo kļūdu pieļauj daudzi un dara to regulāri. Šķīvis tukšs? Atstāj to sev priekšā. Doma, saliekot kaudzē tukšos šķīvjus un glāzes, ir palīdzēt viesmīlim, diemžēl tiek panākts pilnīgi pretējs rezultāts. Viesmīļiem ir savas sistēmas, kā novākt galdu, un šie trauku torņi nereti ir tik nestabili, ka tos pat nav iespējams ērti paņemt.
Viesmīļu maiņa
Ja tavus pirmos pasūtījumus pieņēmis viens viesmīlis, pat tad, ja viņš vēlāk ir aizņemts, nelūdz neko citam viesmīlim. Mazliet pacietības, un iegūsi gan kāroto desertu, gan dzērienu. Šāda rīcība var novest pie nekorektiem rēķiniem, aizmirstām porcijām – rezultātā tieši tu paliksi zaudētājos.
Saplīsa? Ļauj viesmīlim tikt galā
Izlija dzēriens? Saplīsa glāze? Ar atvainošanos būs pietiekoši. Vismazāk viesmīļi vēlas, lai tu mestos ceļos, lasītu lauskas un sevi savainotu. Viņiem pieejams speciāls aprīkojums, lai radīto šmuci sakoptu.
Liekas pļāpas
Kāds laipns komentārs vai piezīme – kāpēc ne, bet garas sarunas, kas kavē viesmīļa darbu, ir traucējošas un kaitinošas. Der atcerēties, ka tu neesi tur vienīgais.
Neaiztiec paplāti un visu, kas uz tās novietots
Kad viesmīlis pienāk pie galda ar ēdienu un dzērienu pilnu paplāti, sliktākais, ko tu vari darīt, ir palīdzēt un ķert visu iespējamo no paplātes. Kāpēc? Balansēt ar pilnu, smagu paplāti nav nemaz tik viegli, un, nekontrolēti no tās ko noceļot, pastāv risks, ka viesmīlis to nevarēs vairs noturēt. Vai tiešām vēlies redzēt savu pasūtījumu izgāztu uz grīdas vai vēl sliktāk – sev klēpī?
Vēlies dalītu rēķinu?
Nav nekāda problēma sadalīt rēķinu, bet ideāli ir par to brīdināt pasūtījuma brīdī, lai viesmīlis uzreiz redz, kuram kādi ēdieni un dzērieni. Ja to teiksi brīdī, kad vēlies rēķinu jau samaksāt, viesmīlim var nākties atkārtoti jautāt, ko kurš ir pasūtījis, un pastāv lielāks risks, ka tiks pieļautas kļūdas. Visi taču esam tikai cilvēki.