Šodienas redaktors:
Madara Stankeviča
Iesūti ziņu!

PVD norāda uz jaunu tendenci -"Bolt" un "Wolt" lietotnēs pasūtītie ēdieni dažkārt tiek gatavoti "kaktu virtuvēs" (5)

Raksta foto
Foto: Ekrānšāviņš

Mobilajās lietotnēs Bolt Food un Wolt pasūtītie ēdieni dažkārt esot gatavoti ne vien sanitārajām normām neatbilstošos apstākļos, bet pat tā sauktajās, “kaktu virtuvēs”. Tās ir telpas, kurās oficiālā funkcija neparedz ēdiena gatavošanu, tātad ir liegums to darīt bez saskaņojuma, raidījumam “360TV ZIŅneši” vērtējumu saka Pārtikas un veterinārajā dienestā.

PVD inspektori nesen konstatēja vairākus pārkāpumus kādā adresē Čaka ielā. Telpām oficiāli bija reģistrēta tikai viena lietošanas atļauja - tirdzniecības vieta, veikals. Patiesībā tur bija ierīkota komerciālā virtuve, kurā gatavoja ēdienus. Tos Wolt un Bolt Food kurjeri izvadāja klientiem. PVD šīs sauc par “kaktu virtuvēm”, jo nebija izņemta atļauja darbībām ar ēdiena gatavošanu.

“Te bija telpas mīklas sagatavošanai, picu cepšanai,” saka inspektore Alīna Bērziņa.

Inspektori “360TV ZIŅnešu” klātbūtnē secināja, ka uzņēmums telpās Čaka ielā vairs nedarbojas. Nākošajā dienā pēc sižeta filmēšanas no durvīm bija arī noplēstas Bolt Food un Wolt identificējošās uzlīmes. PVD ar nožēlu atzīst, ka izķert katru jauno “kaktu virtuvi” esot pagrūti. Lielākoties pārbaudes reidi notiek pēc iedzīvotāju ziņojumiem. “Bieži ir tā, ka pēc pieķeršanas veiklie darboņi pārceļas uz citām telpām un darbojas jau ar citu nosaukumu,” saka PVD pārstāvis Intars Saušs.

Arī intervētais ēdienu velokurjers raidījumam "360 TV ZIŅneši" stāsta, ka viņu reiz samulsināja izsaukuma vieta, kur ēdiens ticis gatavots un jāpaņem, – daudzdzīvokļu māja. Maisiņš ar klientam domāto ēdienu bija uzkarināts uz dzīvokļa durvīm.

Ēdienu piegādes kurjeru daudz vairāk gan satraucot novērotie antisanitārie apstākļi daļā ātrās ēdināšanas uzņēmumu, kas oficiāli ir PVD reģistrēti: “Klienti, kas lietotnēs pasūta ēdienu, pat nevar iedomāties, kādos apstākļos dažkārt viņu kārotais mielasts patiesībā ir ticis gatavots. Ēdienu, ko piegādāju klientiem, es pats bieži vien neēstu.” Kurjers runā galvenokārt par kebabu gatavošanas vietām.

PVD inspektori regulāri dodas pārbaudēs uz dažādām ātrās ēdināšanas vietām Rīgā un bieži konstatē neatbilstības, piemēram, antisanitārus un ēdiena gatavošanai nepiemērotus apstākļus.

Wolt vadītāja Baltijā pienākumu izpildītāja Mantas Lomsargis akcentē: "Uzņēmums “Wolt” sadarbojas tikai ar tiem restorāniem, kuri atbilst visām likumdošanas un valsts prasībām un kuriem ir izsniegtas atbilstošas atļaujas (licences). Visas nepieciešamo dokumentāciju un atļaujas pārbaudām vēl pirms sadarbības līguma slēgšanas. Ja “Wolt” klients, saņemot preci, uzskata, ka tā nav piegādāta pienācīgā kvalitātē (kā tas jau ir bijis iepriekš), aicinām sazināties ar “Wolt” Klientu apkalpošanas centru.

Arī Bolt Food administrācijas pārstāvji apgalvo, ka ēdienus klientiem piegādajot godprātīgi: "Restorāni un kafejnīcas, kuri ir mūsu sadarbības partneri, atbild par higiēnas prasībām virtuvē. Ja mums rodas pamatotas aizdomas vai saņemam kādu sūdzību no klienta, mēs, protams, ar sadarbības partneri sazināmies un noskaidrojam apstākļus. Tāpat arī, pirms kurjerpartneris uzsāk piegādes pakalpojumus ar mūsu platformas palīdzību, persona tiek iepazīstināta ar higiēnas prasībām un noteikumiem."

Taču Bolt Food un Wolt komentāri ne vienmēr saskan ar patieso situāciju. “360TV ZIŅneši” uzrunātais ēdienu izvadāšanas kurjers ieteica PVD inspektoriem aiziet pārbaudē uz kādu ēdienu gatavošanas vietu Matīsa ielā. Tā esot populāra vieta, no kurienes kurjeri paņem ēdienu vešanai klientiem. PVD devās pārbaudē un tik tiešām atklāja pārkāpumus. “Konstatējām dažādus higiēnas prasību pārkāpumus telpu iekārtojumā un inventāra tīrībā. Par konstatēto ir sākts administratīvo pārkāpumu process,” raidījumam saka Raimonds Tukišs, PVD Rīgas pilsētas pārvaldes vadītājs.

Pēc PVD uzņēmumu reģistra datiem Rīgā Bolt Food sniedz pakalpojumu 341 uzņēmumam, Wolt - 366 uzņēmumiem.

Komentējot mikroblogošanas vietnē "X" plašu popularitāti guvušo video, kurā, iespējams, redzama viena no tā sauktajām "kaktu virtuvēm", "Bolt" norāda: 

“Diemžēl ir bijuši gadījumi, kad kāda kurjerpartnera rīcība ir tikusi nofilmēta un videomateriāls nonācis sociālajos tīklos, – mēs šādos gadījumos vienmēr esam pateicīgi video autoriem, jo “Bolt” var liegt piekļuvi kurjeram “Bolt Food” piegādes platformai, ja tiek saņemta jebkāda sūdzība vai veidojas aizdomas.

Konkrētajā piemērā video autors izteica bažas par iespējamu higiēnas prasību neievērošanu, tāpēc sadarbībā ar PVD šobrīd notiek izmeklēšana – aktīvi noskaidrojam apstākļus par video redzamajām darbībām, kā arī par laiku un vietu, kur video ir ticis uzņemts, un sniedzam dienestam visu nepieciešamo informāciju. Tāpat arī cenšamies noskaidrot, vai video redzamās personas ir mūsu esošie kurjerpartneri, – neizslēdzam, ka ar šīm personām vēsturiski vairs nesadarbojamies, bet piegādes somas nav tikušas mums atgrieztas.

Ierasti, kad noslēdzam sadarbību ar kādu no kurjerpartneriem, piegādes somas tiek mums atgrieztas, jo iekasējam depozīta maksu, bet ne vienmēr no kurjerpartneru puses tas tiek īstenots. Ikdienā reti saņemam sūdzības par kurjerpartneriem, somu stāvokli vai ēdiena stāvokli, jo kurjerpartnera pienākums ir ievērot ētiskas saziņas principus ar klientu, regulāri tīrīt piegādes somu ar tam piemērotiem līdzekļiem un rūpēties, lai sadarbības partnera sagatavotais ēdiens tiktu piegādāts atbilstoši.”

Receptes.lv iesaka
TVNET jaunākie raksti
Uz augšu