Jo tuvāk 1.februāris, jo vairāk šokolādes un konfektes iekaro veikalu plauktus. Nenoliedzami - šokolāde ir kļuvusi par standarta dāvanu Valentīndienā, tomēr tā nav bijis vienmēr. Kas to panāca?
Šokolādes kults Valentīndienā – kā tas radies?
Pirmie, kas sasaistīja mīlestību ar šokolādi, bija maiji. Aptuveni 500 gadus p.m.ē. viņi sāka vārīt dzērienus no kakao pupiņām. Karstā šokolāde bija svarīga kāzu rituālu daļa. Līgava un līgavainis ceremonijas laikā apmainījās ar dzērienu malkiem. Šokolāde kļuva par sava veida simbolu jaunai mīlestībai, raksta portāls “Joinfo”.
Acteki šo dzērienu izmantoja mazliet citādiem mērķiem. Saskaņā ar leģendu, imperators lietoja milzīgus apjomus šī dzēriena, lai sekmētu savas romantiskās attiecības. Šokolāde tiešām satur nelielu daudzumu triptofāna un feniletilamīna – ķīmiskas vielas, kas saistītas ar kaisli un mīlestību. Tomēr zinātnieki apgalvo, ka neviena no šīm vielām nav pietiekošā daudzumā, lai šokolāde būtu tik spēcīgs afrodiziaks.
Kā šokolāde kļuva par mūsdienu Svētā Valentīna dienas simbolu?
Šokolādes ietekme uz mīlestību un partneru tuvību ļoti iepatikusies mūsdienu patērētājiem. Par to liecina fakts, ka šokolādes konfektes kļuvušas par obligātu šo svētku sastāvdaļu.
Angļu konditoreja “Cadbury” jau 1861.gadā sāka pārdot pirmās konfektes sirds formas iepakojumā. Tās gandrīz tūlīt guva milzīgus panākumus. Iepakojumus klāja kupidoni un rozes, lai piesaistītu patērētājus Svētā Valentīna dienā, bet, kad saldumi bija apēsti, romantiskās kastītes izmantoja mīlestības vēstuļu un fotogrāfiju glabāšanai.
Uzņēmums neizveidoja šādam iepakojumam patentu, tāpēc arī citi uzņēmumi sāka šo ideju izmantot, pielāgojot to savām uzņēmumam.
Valentīndienā ar šokolādes konfektēm apdāvinās visā pasaulē, ir pat valstis, kurās šī dāvināšana apvīta ar interesantām tradīcijām. Pateicoties veiksmīgām mārketinga kampaņām, sievietēm Japānā šajos svētkos šokolāde obligāti jādāvina visiem pazīstamajiem vīriešiem.